Beautylust

maandag 5 maart 2012

Shoplog Kruidvat (& Action)

Hoi!
Afgelopen woensdag ben ik (Gilles) direct na school op men fietsje gesprongen richting Kruidvat en ik ben met best wel veel spulletjes thuisgekomen. Kijken jullie mee? :)


Misschien lijkt dit niet zoooo veel, maar voor mij is dit veel omdat ik altijd maar hooguit 2 spulletjes koop in Kruidvat. 

Ik zal eerst beginnen bij de shampoo die ik al zooo lang wou, maar telkens kocht ik hem dan weer niet omdat we al zoveel shampoo's hadden staan in de douche. Deze woensdag zag ik heb staan, en dacht ik van: jouw neem ik mee naar huis! Nah! Mijn moeder koopt echt BIJNA elke shampoo van Ultra Doux, behalve deze dan... Ik denk dat het komt, omdat de verpakking er niet zoo kleurig en flashy uit ziet. Vanaf het moment dat ik aan deze goddelijke shampoo rook, was ik meteen verliefd! Zo'n lekkere chocolade/kokosnoot-geur. Het product belooft je haren intens glad te maken en ze te voeden. Nu moet ik wel zeggen na dat ik deze heb gebruikt, niet meer de neiging heb om nog een conditioner te gebruiken. Vaak voelen je haren stug aan als je het hebt gewassen met shampoo, bij deze dus niet! Ook mooi meegenomen is dan weer dat er geen parabenen en siliconen in zitten. Naar het schijnt kunnen vrouwen van parabenen borstkanker krijgen en heeft het een slechte invloed op de productie van oestrogeen, maar hier zijn nog geen concrete bewijzen van. 
Met andere woorden: ik ben verkocht! Deze shampoo koop ik zéker opnieuw! 

Prijs: 2,29 euro
Inhoud: 250 ml

Zijn jullie ook zo verslaafd aan babyshampoo's en dergelijke? Ik stiekem wel, hihi :D Ik heb zelfs een Zwitsel-parfum voor baby's! Omg, wat ben ik erg :D 
Deze wasschuim van de baby-lijn van Kruidvat eigen merk had ik al langer op het oog. Het zag er zo speciaal uit met dat pompje! En de verleiding was te groot, dus deze belandde ook als snel in mijn mandje. En die print van dat walvisje, suuuper schattig! 
Met deze wasschuim kan je (normaal gezien) de haartjes & huidje van een baby mee wassen. Ik was me er gewoon stiekem mee, die geur is zoo lekker! 


Dit product bevat katoenolie & is pH-neutraal, 100% zeep-, kleurstof- en alcoholvrij. Maar nu zat ik de ingrediëntenlijst even te bekijken en als 3de ingrediënt komt ik toch wel Sodium Laureth Sulfate tegen zeker?! Dus, zit er wel zeep in? Du-uh, anders schuimt het toch niet? Maar ik denk dat er minder SLS in zit dan in andere douchegels en dergelijke... De katoenolie maakt je huid lekker zacht, om ook zo'n 
babyhuidje te krijgen, haha :D 

Prijs: 1,99 euro
Inhoud: 200 ml

Kennen jullie het merk Freeman? Dit merk heeft een breed assortiment aan gezichtsscrubs, gezichtsmaskers, ... Én aan een zacht prijsje, nu nóg zachter want ik betaalde voor deze grote tube nog geen 2,50 euro! Deze scrubCRÈME ruikt heerlijk naar abrikoosjes. De verpakking is ook écht eyecandy, ik bedoel het ziet er niet echt super goedkoop "Refines & nourishes skin", mijn Engels is nu ook niet echt wat het zou moeten zijn, maar volgens mij verfijnt deze scrubcrème je poriën & voedt het je huid met vitamine C & E. Vitamine C houdt je huid soepel en elastisch & vitamine E zorgt dan weer voor een goede zuurstofwisseling van je huid en houdt je huidcellen in goede staat. Ik heb hem nog niet getest, maar hier komt nog een artikeltje over, samen met de andere Freeman producten die ik in mijn stash heb staan. Ook zegt het merk dat het je huid zacht maakt, ik ga er dan ook vanuit dat deze scrub ook een prima product is omdat ik al zeer tevreden ben over de andere scrubgel. 
Ook natuurlijk goed om te weten is dat Freeman geen dierproeven doet! 

 Prijs: 2,49 euro
Inhoud: 150 ml

Deze face wash van Nivea heb ik helaas nog niet getest, omdat ik niet veel tijd heb eigenlijk. Ik moet veel leren voor school en soms kom ik er gewoon niet aan toe om producten te testen. Deze reinigingsgel doet wat het ook zegt, het reinigt je huid & verwijdert eventueel ook ineens make-up. Het helpt onzuiverheden te voorkomen en het maakt je huid ook ineens mat. 
De geur? ik weet niet, persoonlijk vind ik dat het een echt welbekende Nivea geur heeft, zuiver en fris. In deze gel zitten er oceaanmineralen in, wat heel goed werkt tegen puistjes. Het verstopt de poriën ook niet. Dit product is olie-vrij, dat er voor zorgt dat je geen vette huid krijgt. 

Prijs: vergeten :( (rond de 5 euro)
Inhoud: 200 ml

Ken je de teatree-lijn van TBS, maar vind je de producten nogal aan de prijzige kant? Geen zorgen meer! Kruidvat heeft ook een teatree-lijn, wist je dat? Waarschijnlijk niet, ik ook niet. Dit komt omdat deze producten bij die vitaminen en dergelijke staan. Deze producten vind ik eigenlijk wel best fijn, want de prijs is suuuuuuuuper zacht! Ik had al een flesje rozenwater gekocht voor 1,50 euro? ö
Anyway, dit goedje is een sterk geconcentreerde olie die je alleen op je puistjes moet aanbrengen of je kan er ook mee stomen. Wat ik ook wel snap is dat het niet echt opvalt, het ziet er erg medisch uit. Kruidvat heeft ook een facewash & toner dacht ik. SUPER gewoon ! Al die flesjes zijn gemaakt vn recycleerbaar glas, wat goed is voor het milieu!
Prijs: 2,19 euro
Inhoud: 10 ml

De welbekende allround concealer palette van Catrice, die kent iedereen toch? De bruine kleurtjes verdoezelen de puistjes en onzuiverheden, het roze kleurtje is bedoelt om donkere kringen onder je ogen weg te werken en als laatste, de groene tint. Deze kleur neutraliseert roodheid. Een handig doosje voor een betaalbare prijs.

 De swatches !
 Prijs: 3,49 euro
Inhoud: 5 afzonderlijke kleuren

Nóg zo'n product dat tussen de vitamine-pilletjes staat, AMANDELOLIE. Na veel goeds te hebben gelezen over deze etherische olie én ook om het feit dat er korting op was nam ik dit flesje met veel plezier mee. De olie is geschikt voor de meest gevoeligste huid, het is zelfs geschikt voor babyhuidjes. Je kan er je gezicht mee reinigen, je droge huid weer mee hydrateren, je verbrandde huid met kalmeren en verzachten, ... Noem maar op! 

Prijs: 1,25 euro
Inhoud: 110 ml

Als laatste, en dan ook meteen het grootste product dat ik die namiddag had geshopt bij Kruidvat is een gezichtsstomer! Deze stond in de folder, en toen ik het zag wou ik hem meteen hebben. Hij was super goedkoop & het heeft dan ook nog eens 2 functies. Ik heb hem al eens getest met de teatree-olie, maar ik ga hier niet te veel over vertellen. Hier komt nog een apart artikel over. Ik ben er ENORM enthousiast over!

Prijs: 9,99 euro
Inhoud: een stomer? haha :D

Dan ben ik ook een week geleden naar de Action geweest en heb ik deze Skin Repair Oil gekocht, ik dacht eerst dat het was bedoelt om het gezicht mee te reinigen, maar dat was dus niet zo. Het is bedoelt om zwangerschapsstriemen, littekens en onregelmatige huidtinten te verminderen. Ook kan je het gebruiken op droge plekken op je lichaam, dan kan ik het toch nog gebruiken op mijn -soms- droge onderbenen! Deze olie is -zegt men- te vergelijken met de Bio-Oil, deze heb ik nog niet getest. 
Ik heb de olie nog niet echt gebruikt, omdat het als maar beter en beter weer wordt. En dan heb ik geen droge onderbenen en dergelijke. De olie ruikt naar Kamille en is geschikt voor ieder huidtype. Dit product is ook 100% parabeen-vrij! Ook bevat deze olie vitamine A, B, C, E, F & K. Allemaal goed voor je huid! Deze olie is eigenlijk een mix van verschillende olies, zoals Goudsbloem-, lavendel-, rozemarijn en Kamille-olie. 
Er zitten aromatische olieën in wat ervoor zorgt dat het je huid verzacht en kalmeert. 


Prijs: 2,19 euro
Inhoud: 75 ml

Zo, dit was mijn shoplog, ik ga nu lekker slapen. Slaapzacht en droom zoet!

Gilles x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten