Beautylust

zondag 4 maart 2012

WALLEN !

Ben je al eens héél laat gaan slapen? Dan denk je er eigenlijk helemaal niet aan hoe je er de volgende morgend gaat uitzien. Wel, meestal krijg je dit dan als gevolg : WALLEN! Ik ben zo een persoon die, ookal ga ik vroeg slapen, toch wallen heeft. Oneerlijk hé? Wel, overlaatst heb ik wat rondgesnuffeld op het internet en ook een heleboel uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het al gebeterd is. Niet dat mijn wallen helemaal weg zijn, maar dat ze al wat minder zijn geworden. 


De eerste truc raadde mijn lieve mammie aan, ze heeft namelijk hetzelfde probleem als mij. Dus, in de morgend kwam ik de badkamer binnen en zag ik ze daar staan met 2 lepels op haar ogen. Ik schoot natuurlijk meteen in de lach, maar na een 5 minuutjes zag ik werkelijk resultaat. Het werkt dus zo : Je neemt 2 lepels en steekt ze een dag op voorhand in de diepvriezer. Dan op het moment dat je ze wil gebruiken maak je ze eerst even nat en houd ze dan op de plekken waar je wallen het dikst zijn. Dit kan heel koud zijn, maar na die pijnlijke koude 5 minuten is het resultaat wel degelijk verbazingwekkend. De dikheid van je wallen zullen verminderen, aan de kleur verandert er spijtig genoeg niets. Maar hier kan je wél iets anders tegen doen, gebruik gewoon CONCEALER!


De volgende truc zie je meestal in de films: KOMKOMMERS. Hoe iemand er ooit is opgekomen om komkommer op je ogen te leggen is me een raadsel, maar het helpt wel degelijk. Je snijdt gewoon 2 schelletjes van de komkommer. Leg deze  10 à 15 min op je ogen. En daarna zie je dat de kleur en dikte wat verminderd is. 


Hier ben ik weer met mijn amandelolie. Het is ook effectief voor de donkere wallen. Voor het slapen gaan masseer ik mijn wallen in en laat het dan de hele nacht zitten. Je kan het ook in de dag gebruiken maar het is nogal vettig. 

Heb je er ooit eens over nagedacht om theezakjes op je wallen te leggen? Zeker doen, want de cafeïne en anti-oxidanten erin helpen tegen de beschadigde huid. Laat 2 theezakjes koelen en leg ze gewoon 10 minuten op je ogen.  

En als laatste heb je nog de AARDAPPEL TRUC?! Klinkt gek, maar blijkt goed te werken tegen de donkere kringen. Leg een aardappel één dag op voorhand in de koelkast en neem het dan op het gewenste moment eruit. Schil deze in zeer fijne plakjes en laat dit ongeveer 20 minuten zitten. Herhaal dit ritueel 2 à 3 keer per dag. Goed voor een zondagje of lazyday. 

Hopelijk helpt dit jullie donkere kringen evengoed te laten verdwijnen als de mijne. We zouden natuurlijk geen ogen willen hebben zoals deze vrouw hieronder! :D


Fijne dag verder, Charlotte! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten