Beautylust

woensdag 12 september 2012

Slaapfilmpjes

Hey iedereen, 


Kennen jullie dat, in de vakantie heb je er allemaal geen last van, maar dan begint het weer: 1 SEPTEMBER! We moeten weer naar school, jongens! Ondertussen zitten we bijna halverwege september.. Wat gaat dat snel seg!

7.00 uur 's morgens en ja hoor, daar gaat je slaap... Je alarm schreeuwt je uit je bed, en als je een paar keer verder 'snoozet', wees er dan maar zeker van dat je gegarandeerd te laat bent op school/werk. Dat willen we nu ook weer niet... 

Iedereen zegt altijd wel: GA OP TIJD SLAPEN ! Dat probeer ik wel, eigenlijk droom ik ervan om vroeg te gaan slapen tijdens school, maar HEY! Ik zit in het 5de middelbaar, dan moet je al wat meer leren en meer taken doen. En geloof me, dat zijn geen 2 pagina's ofzo dat je moet leren, nee nee !

Een aantal weken geleden ontdekte ik het kanaal GentleWhispering op YouTube dankzij Mascha van beautygloss.nl en ik ben echt verslaafd! 

Deze dame vertelt over van alles en nog wat en ze doet ook rollplaying video's, dat wilt betekenen dat ze doet alsof ze een tandarts, make-up artist, verkoper, ... is en dat JIJ de klant bent. Echt énorm ontspannend, ze heeft een hele lieve, zachte stem waar je van in slaap kan vallen. TOP dus, want ik heb niet echt een regelmatig slaapritme.

Ik (Gilles) vind het echt geweldig hoe ze met een filmpje je kan laten inslapen. Charlotte vind er echt NIETS aan, ze vind het echt enorm grappig hoe ze praat, maar dat is het dan...

Dat heeft te maken met ASMR, dat is een tinteling in je hoofd dat je krijgt. Sommige mensen ervaren dit gevoel niet. Het is een vreemd fenomeen, dat iets doet met je hersenen. Meer ga ik hier ook niet over uitweiden, omdat ik er simpelweg gewoon geen kennis over heb.

Er zijn talloze ASMR-video's, maar er springt er toch eentje voor mij uit op het moment en dat is GentleWhispering. Ze is Russisch, maar ze spreekt bijna altijd Engels. Ze heeft ook filmpjes waar ze je Russisch aanleert, leuk! :D Ik zal een aantal favoriete filmpjes hieronder posten. 


Zo dit was mijn blogje, hopelijk zullen slapeloze nachten nu verleden tijd zijn voor jullie.

Groetjes, 
Gilles :) x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten