Beautylust

vrijdag 4 mei 2012

Hair Problems?

Hoi,


Het is lang geleden dat jullie mij (Charlotte) nog eens gehoord hebben, maar ik heb het zo druk met school. En net nu het nog niet erger kon met al die bergen huiswerk, krijg ik er nog een verkoudheidje bovenop :( Dat is echt typisch iets voor mij! Maar goed, vandaag wou ik het hebben over hair problems. De laatste tijd ben ik echt opzoek naar hét perfecte product voor mijn haar. Helaas heb ik dit nog niet gevonden. Wel heb ik een paar producten gevonden die mijn haar er al wat gezonder doen uitzien.

  • Was je haar niet elke dag!


De eerste truc is namelijk de belangrijkste: Was je haar niet elke dag! Het is absoluut verboden om je haar elke dag te wassen! En waarom dan wel? Het is aangeraden om je haar 1 à 2 keer te wassen in 1 week zo creëert je haar een soort vetlaagje deze zal je haar beschermen en zorgt ervoor dat het gezond groeit. Ik weet dat het niet zo leuk is, maar daarvoor zijn paardenstaartjes en dotjes héél handig! Een paar maanden terug waste ik mijn haar elke dag buiten op zondag. Die zondag zag mijn haar er dan ook echt niet uit. Het zag gewoon zwart! Ik vond dit enorm irritant dus zocht ik mijn probleempje even op. Zo kwam ik erachter dat je haar elke dag wassen niet goed is. Ik begon meteen mijn hele ochtendschema te veranderen zodat ik minstens 1 dag mijn blonde lokken vies kon laten. De dag dat ik mijn haren was laat ik ze gewoon los hangen. De dag erna steek ik ze dan op. Zo makkelijk is het! De eerste maand(en) ziet het er niet uit (als je blond haar hebt toch), maar over die fase raak je wel heen. Ik merk ook wel dat mijn haar gezonder aanvoelt en dat ik minder gespleten haarpunten heb.



  • De juiste shampoo


De tweede truc is de juiste shampoo's te gebruiken. Dit onderdeel vind ik zelf niet zo gemakkelijk. Ik ben al jaar en dag op zoek naar de perfecte shampoo! Dan vond ik eens een shampoo die mijn haar niet liet uitzakken dan werd mijn haar er wel te droog van. Zo ging het altijd: de shampoo had 1 positief en 1 negatief punt. Op een gegeven moment las ik op het internet een stukje waar erin stond dat de siliconen, parabenen en SLS die in de shampoo's zitten je haar laten uitdrogen. Dus ontstond er een nieuwe zoektocht: Shampoo's zonder siliconen, parabenen & SLS. Deze vond ik na lang zoeken in de Kiehl's: de Superbly Smoothing Argan Shampoo. Hij heeft de typische Arganolie geur. Sommige mensen vinden deze geur erg vervelend. Ik vind dit helemaal niet zo erg het heeft zo'n typische kruidige geur en dat vind ik best wel goed ruiken. Ik gebruikte deze shampoo een maand en oké mijn haar zag er wel gezonder uit maar het voelde nog steeds zo droog aan. Dus vroeg ik me af wat ik nu moest doen? 


Kiehl's 
Superbly Smoothing Argan Shampoo
Prijs: €9,50
Inhoud: 75 ml




  • Conditioner


Ik vergat namelijk één van de belangrijkste stappen : Conditioner! Ik heb namelijk een niet zo leuke ervaring met conditioners. Ze lieten mijn haar altijd uitzakken en het liet mijn haar zo vettig en vies aanvoelen, MAAR het maakte mijn haar wel zacht en ik kon de zachtheid wel gebruiken. Dus kocht ik voor het eerst in 4jaar een conditioner : De Garnier Ultra Doux met mango en tiarébloem. Wat bezielde me al die jaren dat ik geen conditioner in huis haalde? Het werkt echt geweldig. Mijn punten zijn gevoed en voelen zacht aan, maar ja mijn haar wordt inderdaad sneller vettiger. De meeste mensen vragen zich dan af waarom ik geen droogshampoo gebruik? Wel droogshampoo spreekt me gewoon niet zo aan. Ik ben stiekem wel een beetje bang voor het product. Ik heb het wel in huis staan en mijn mama en zus gebruiken het, maar mij zie je het product geen 1 keer aanraken. Het klinkt toch ook niet zo gezond? Wit spul dat de hele dag in je haar blijft zitten? Ik heb ook al ondervonden dat als mijn mama droogshampoo gebruikt haar haarpunten heel droog zijn en dit wou ik dus volop vermijden. Dus nog een reden waarom ik droogshampoo een no no vind :)



Garnier
Ultra Doux
met mango en tiarébloem
Prijs: €2,00 à €4,00
Inhoud: 200 ml

  • Haarmasker


Dit is iets wat ik nog maar twee maanden geleden ondekt heb en wel bij de Lush: Haarmaskers! Ik was meteen geboeid. Maskers voor het gezicht : I LOVE IT. Dus een masker voor het haar dat moest ik gewoon proberen. Ik ben zo'n mens dat bij alles 10 keer moet stilstaan. Je kan dan ook alwel raden dat ik lang voor al die maskers heb gestaan (: Maar goed, ik ging naar buiten met de H'Suan Wen Hua. De geur doet me denken aan haver met pompoen en banaan. Rare combinatie, maar ik vind dat hij wel goed ruikt! Doordat er geen siliconen inzitten is dit haarmasker moeilijker in te smeren op het haar, maar het is wel gezonder. Ik gebruik altijd een handje vol voor al mijn lokken. Daarna doe ik mijn haar in een dotje en laat ik het ongeveer 20 minuutjes zitten. Soms was ik mijn haren meteen erna met shampoo, maar dan gaat de heerlijke geur weg dus soms was ik het stiekem uit met alleen maar water en dan ruik je me al op meters afstand :) Zo'n haarmasker geeft echt een verschil : mijn haar glanst meer en de puntjes voelen gevoed aan! 

Lush
H'Suan Wen Hua

Prijs: €12,95
Inhoud: 225 g


Dit waren mijn haarverzorging tips. Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad :)

Groetjes,

Charlotte x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten