Beautylust

dinsdag 1 mei 2012

Kiehl's Cleanser & Toner

Hoi, 




Lang geleden hé? Achja, het leven van een student is soms heel druk, zeker met school ! Maar goed, eindelijk had ik (Gilles) nog eens wat tijd om een blogje te schrijven. :)

Gisteren ben ik alleen de stad ingedoken om een paar spulletjes te kopen voor Charlotte haar Birthdaay!  Want binnenkort verjaart ze, op 15 mei!

Dusssss, ik kon het niet laten om Kiehl's binnen te stappen en na een tijdje rond te kijken naar de vrij prijzige producten besloot ik om twee testertjes te vragen aan de vriendelijke mevrouw die me ondertussen al kent, omdat ik waarschijnlijk de enige  ben die zoveel proefstaaltjes vraagt, hihi :D

Ik was deze keer erg benieuwd naar de cleanser en toner van Kiehl's, omdat ik al van de 2 maskertjes heel erg tevreden was! :)

Deze keer belandde de Ultra Facial Cleanser en Ultra Facial Toner in mijn overvolle Adidas-tas, die uitpuilde met cadeautjes voor Charlotte.

*Ultra Facial Cleanser


Als je je gezicht gaat reinigen dan ga je eerst en vooral je make up verwijderen (dit is dus niet van toepassing bij mij) Daarna ga je je gezicht reinigen met een face wash. 


Ik heb hem getest en ik ben er best te spreken over, zéker omdat ik SLS erop zag staan en ik er geen grote verwachtingen van had. Maar hij gaf mijn huidje helemaal geen trekkerig gevoel en het schuimde helemaal niet zo hard, het werkte meer milder. 
En als je weet dat Paula Begoun dit product ook al heeft gereviewd en deze echt heel goed vindt, maar enkel een beetje te duur. Dan weet je wel dat dit product echt een goede cleanser is!


Deze cleanser is voor alle huidtypes geschikt, heeft een zachte formule, lost overtollig talg en onzuiverheden op & heeft een pH neutrale waarde claimt Kiehl's. 
En daar heeft 'ie volkomen gelijk in !


Ook bevat deze gezichtsreiniger abrikozenpitolie en avocado-olie. In abrikoosjes zitten er heel veel vitmine E, dit is een heel sterke anti-oxidant. Anti-oxidanten zijn simpelweg moleculen die schadelijke stoffen in de lucht of op je huid neutraliseren en er dus voor zorgen dat deze stoffen onschadelijk worden voor de huid. Ook werkt abrikozenpitolie hydraterend en verzachtend.


Avocado-olie staat bekend om de meest vochtinbrengende olie onder die van de vruchten.


Met andere woorden: ik ga er binnenkort een travelsize van kopen, omdat deze ook 75ml bevat en ik heel zuinig ben met dure producten. 




*Ultra Facial Toner


Na het reinigen van de huid moet je een tonic gebruiken deze heeft als functie om de laatste restjes vuil nog te verwijderen en de poriën te vernauwen, soms kan er ook een zuur in zitten die de huid exfoliëert (dode huidcellen verwijderen zonder te scrubben). 

De meeste toners geven bij mij een heel trekkerig gevoel en ook een heel prikkelend gevoel, dit komt waarschijnlijk ook omdat ik altijd een tonic kocht die ook een exfoliërende functie had. 

Deze toner was zeer mild en was ook weeral pH-neutraal, dat wilt dus zeggen dat er geen zuren en dergelijke in zaten. 

Ook in deze tonic zat er een abrikozenpitolie en avocado-olie in. 

Nog een belangrijk ingrediënt dat in deze toner zat is Antarcticine, dit komt uit Antarctica en heeft als interessante functie dat het uitdroging tegengaat. 

Dit product vind ik goed, maar ik ga het denk ik niet kopen, omdat het 9,50 euro is voor de travelsize (75 ml). En ik denk dat ik een toner kan vinden die dezelfde eigenschappen ongeveer heeft voor minder geld. En meestal is een toner voor mensen die echt make up dragen en dan de laatste restjes zeker weg moeten vegen, maar dat is eigenlijk niet iets wat ik nodig heb. Of toch zeker geen heel duur product dan.





Zo dit was mijn review over de reinigingsproducten van Kiehl's. Ik ga nu nog wat blogs bekijken en dan stilletjes aan naar mijn bedje gaan, want het verlengd weekend is weeral ten einde gekomen :(

Groetjes, 
Gilles x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten