Beautylust

maandag 16 april 2012

Badje

Hoi,




Pff, haten jullie maandagen ook zo hard als mij? :o 


In ieder geval, na deze vermoeiende maandagen neem ik eventjes in de avond tijd om een ontspannend badje te pakken. Niet dat ik mij maar één keer per week was ofzo, in tegendeel zelfs! Ik ga elke dag in de douche en ik was mijn haar élke dag (ik weet het, maar anders voelt het zo vettig aan :s)


Ik ga jullie een kijkje laten nemen hoe mijn bad-ritueel verloopt.


Zo ziet men -met warm water gevuld- badje eruit in het begin :)



In Lush heb ik een soort bruisbal gekocht, alleen is het geen bal en bruist het ook niet :D Het is een schuifje met een roos-wit-kleurige swirl erin. Het geurt heerlijk naar Snow Fairy, lekker dus ! 

Wat is de bedoeling? Dus, je breekt een stukje af, dit gaat verassend makkelijk. Hoe groot je stukje hangt af van jou voorkeur hoe roos het water eruit moet zien en hoe sterk het moet geuren. 

Ik heb het al een keertje gebruikt en er is niet zo veel af, ik denk dat deze dus zeker 5 keer meegaat. Voordelig dus, want een échte bruisbal bij Lush kost al gauw 5 euro...



Het is dus de bedoeling dat je het stukje verkruimeld in je handen. Soms vallen er grotere stukjes in het bad en krijg je het effect op de foto ernaast dat het nog niet goed vermengt is.


Zo ziet het eruit in je handen, als je het stukje verkruimelt, ik heb er nog een stukje bij gedaan en nu ziet het water er wat rozer uit :) Nu even goed vermengen en je badje ziet er Barbie-roze uit!




Als ik in bad zit, dan doe ik eerst en vooral een maskertje op. Ik doe altijd mijn Tea Tree masker op, ik weet niet waarom, maar dit is dus echt mijn bad-maskertje :D Het heeft ook een kruidige geur waar je relaxed van wordt :) 
Deze laat ik erop zitten totdat ik uit het bad ga (na een klein uurtje)





Nu was ik eerst mijn haar met shampoo en was ik het uit met water.



Nu doe ik een conditioner & haarmasker in één in mijn haar en laat ik in mijn zitten totdat ik beslis om uit het bad te gaan. Dit masker is van hetzelfde merk als de shampoo en geurt ook hetzelfde. Hier ben ik zeer tevreden van, zowel van de shampoo als conditioner van Dove :)


Hier even een swatch van de shampoo en conditioner. De shampoo is veel vloeibaarder dan de conditioner. 
Wat wel speciaal is, is dat de conditioner 2 verschillende laagjes kleuren heeft. De ene kleur is wit en de andere heeft een goud-gele kleur. Ik vermoed dat het witte deel de conditioner is en de goud-gele kant het haarmasker is. 


En nadat ik mijn haar heb gewassen en de 2 soorten maskertjes heb aangebracht, luister ik even naar wat liedjes. Mijn lievelingsliedjes zijn die van het nieuwe album van Nicki Minaj :D Ik leg mijn iPhone dan naast het bad, ik heb eigenlijk wel altijd wat schrik dat er water ofzo in zal lopen, maar dat is gelukkig nog niet gebeurd :) 
Ik denk dat ik binnenkort een dockstation er ga zetten ofzo, zodat er zéker en vast niets kan gebeuren met m'n iPhone :D


Na een tijdje was ik mijn lichaam met deze wasschuim van Kruidvat, deze is eigenlijk stiekem voor kleine baby'tjes, maar shhh.. :D
Deze ruikt een beetje naar Zwitsal, het bevat een verzachtende katoenolie. Het voedt je lichaam dus een beetje en het is ook 100% zeepvrij, wat er dus voor zorgt dat mijn huidje niet te uitdroogd. Zalig dus !




Daarna scrub ik al mijn dode huidcellen van me af, om de nieuwe huidlaag te verwelkomen! :D Deze scrub is van Kruidvat eigen merk, het ruikt een beetje naar pompelmoes. Deze was helemaal niet duur en ja, ik vind het een beetje te veel geld om 15 euro uit te geven aan ééntje van The Body Shop. Ook heb je een grote scrubpot van de Action van een halve kilo voor nog geen €1,50, erg goedkoop dus !




Na dat uurtje heerlijk uurtje te hebben ontspannen smeer ik me in met een lekkere, dikke bodybutter. Deze keer gebruikte ik ééntje van Kruidvat. Hij ruikt in ieder geval lekker naar cranberries. Qua huidverzorging etc. zijn er heel wat fijne producten van Kruidvat eigen merk voor een zacht prijsje :)


Zo, dit was mijn bad-ritueel op maandagen, ik hoop dat ik jullie een beeld heb kunnen scheppen over wat ik allemaal in bad gebruik :)

Over een dag is het alweer maandag, BAD-DAG! Misschien heb ik jullie wat inspiratie gegeven om ook zo'n dagje in te lassen met heerlijke producten :)

Hopelijk vonden jullie dit een beetje tof en interessant,

Groetjes, 

Gilles x

2 opmerkingen:

  1. Ik voel me zelf al hélemaal relaxed na het lezen van je artikel, hihi. :)
    Af & toe eens lekker de tijd nemen om je helemaal te verwennen is toch zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel! :D Ik heb vandaag weeral een relaxed badje genomen met een eucalyptus badolie, heerlijk! Wat hou ik toch van een lekker badje nemen :)
      Een vraagje, hoe heb je onze blog ontdekt? Want jij bent de eerste die een reactie heeft achtergelaten op onze blog, dankjewel voor je interesse alvast :D

      Verwijderen