Beautylust

woensdag 18 april 2012

Mario Badescu Review


Hoi,

Een maand geleden heb ik dit prachtige merk ontdekt. In het begin dacht ik van ‘Mario Badescu? Nog nooit van gehoord.’ Maar ja, dit gebeurt wel vaker tegenwoordig. Ik werd dan ook heel nieuwsgierig als ik al die enthousiaste reviews en flimpjes erover zag. Meteen ging ik naar de site www.mariobadescu.com en deed ik de test wat goed was voor mijn dry skinnetje. De test gaf me de volgende resultaten:

° Drying Lotion
° Buffering Lotion
° Drying Cream
° Enzyme Cleansing Gel
° Whitening Mask
° Healing and Soothing Mask
° Oil Free Moisturizer SPF 30
° Special Cucumber Lotion

Helaas, staat er op de site dat het kan zijn dat de bestelling niet aankomt in Europa. Dit risico wou ik niet nemen, want wie weet ben ik al mijn money verloren. Dus zocht ik naar sites waar ze wel leveren in België. Uiteindelijk kwam ik bij www.cosmania.nl/nl terecht. Deze zag er veilig en betrouwbaar uit, dus heb ik meteen gezocht naar de producten die ik nodig had. Spijtig genoeg verkopen ze maar een paar producten van de Mario Badescu lijn op Cosmania. Na een tijdje kwam ik met dit in mijn winkelwagentje terecht:



Dit is een heel raar middeltje, maar raar of niet het werkt! Het is een heel klein flesje met 
vanonder een roos mengsel en vanboven een doorzichtig sapje. Je mag het absoluut NIET schudden, dit verpest namelijk het hele verzorgingsproces. Drying Lotion is een acne behandeling voor in de nacht, maar als je een dagje thuis zit en geen bezoek hebt kan je het ook gebruiken. Stip na je je gezicht hebt gereinigd, met een toner hebt verzorgd en hebt gemoisturized met een wattenstaafje in het roze goedje en stip dit alleen aan op de puistjes. Ga daarna slapen of lekker relaxen en na een paar uurtjes zie je dat het de puistjes al heeft doen verminderen.
Mario Badescu
Drying Lotion
Prijs: €17,00
Inhoud: 29 ml






Hier kan je goed het onderscheid maken tussen de vloeistof en het rozige goedje. Zorg ervoor dat het zo blijft!



            
Deze Oil Free Moisturizer is voor mensen met een combination, oily of sensitive skin. De pluspuntjes vind ik de leuke verpakking: het heeft zo'n leuk teutje om open te doen. Héél handy en je morst bijna niet! Ook vind ik dat het wel redelijk snel intrekt en het geeft je een extra glow en hij veroorzaakt GEEN puistjes! Dit vind ik dus echt geweldig, want meestal heb ik dat probleem wel als ik een nieuw moisturizer koop dat ik dan eventjes wat meer puistjes krijg, maar met deze is dat dus niet!

Mario Badescu
Oil Free Moisturizer
Prijs: €20,00
Inhoud: 59 ml





Dit goedje stinkt echt als de pest, maar het doet zijn werk wel. De functie van dit crèmepje is om rode vlekjes minder zichtbaar te maken. Het enige minpunt is dat het stinkt, maar eens je het op je gezicht smeert vervliegt de geur, dus een zorg minder :) Ik verschoot me wel even een bult toen ik dit aankreeg en het eigenlijk maar een mini potje was totdat ik zag dat je er wel jaren met kan doen. Je hebt namelijk maar 1 stipje nodig en dat smeer je dan over je puistjes en soms is dit nog te veel. Je kan dit crèmepje beter voor je moisturizer aanbrengen want het smeert niet zo makkelijk uit.



Mario Badescu
Drying Cream
Prijs: €15,00
Inhoud: 14 ml



De Buffering Lotion is samen met de Drying Lotion één van hun populairste producten dit komt gedeeltelijk ook omdat het een product is voor tegen de puistjes. Deze zijn namelijk altijd al wat populairder. De Buffering Lotion is een acne treatment voor de diepere puistjes. Deze zijn namelijk de lastigste vind ik zelf, maar met dit goedje zijn deze toch ook al veel geminderd binnen de 2 à 3 dagen. In tegenstelling tot de Drying Lotion MOET je deze schudden voor gebruik. Best kun je deze treatments aanbrengen nadat je je gereiningd en gemoisturized hebt. 


Mario Badescu
Buffering Lotion
Prijs: € 17,00
Inhoud: 29 ml


            
Deze Enzyme Cleansing Gel heeft mijn huid echt wonderen gedaan! Voordat ik dit kocht reinigde ik mijn gezicht bijna nooit, maar nu doe ik het echt elke morning and evening! Dit goedje werkt niet alleen goed voor alle skintypes, het ruikt ook nog eens geweldig! Met deze 236 ml fles doe ik al 1 maand en ik zit nog maar aan 3/4 van de fles? En dat wetende dat mijn mama het ook elke avond en ochtend gebruikt! Dit is dus echt wel zijn €12,00 waard. 
Mario Badescu
Enzyme Cleansing Gel
Prijs: €12,00
Inhoud: 236 ml



Al de volgende spulletjes had ik gratis erbij gekregen! Ik verschoot ervan, dit is zelfs nog meer dan dat ik besteld had!


Deze Silver Powder kreeg ik volledig gratis, shocking right? Dit was goed meegenomen, want ik was aan het twijfelen of ik deze ook zou bestellen of niet. Goed dat ik het niet gedaan heb, want nu heb ik hem for free! Dit is eigenlijk een soort maskertje voor de mee-eters, ook heb ik zelfs gemerkt dat dit mijn poriën vernauwt! Hoe ga je nu met zo'n poedermaskertje te werk? Je neemt een wattenschijfje en dompelt dat een beetje onder het water, niet te veel water gebruiken. Dan dep je het in de poeder en zobreng je het aan op de plekken waar je mee-eters of open poriën hebt. Laat het zo'n 10 minuutjes zitten en spoel het daarna af met water. Bij mij gaat het er niet helemaal af met water dus gebruik ik mijn reiniger. Dit mag je 2 tot 3 keer per week doen.



Mario Badescu
Silver Powder
Prijs: €12,00
Inhoud: 29 ml

Als volgende heb ik 1 gezichtsreiniger en 2 lotions in 3 leuke flesjes gekregen. 


De Glycolic Acid Toner is een lotion die rimpels, pigmentatie en oude acne littekens tegengaat. Het pikt wel verschrikkelijk, maar ik voel wel na een week da mijn huid al gladder is geworden! En het beste is nog dat deze geen alcohol bevat. Als er geen alcohol inzit wat dan wel? 
* Aloe Vera : Deze bevordert de genezing en de vochthuishouding van de droge, geïrriteerde of gevoelige huid.
* Grapefruit extract : Hierin zit veel vitamine C en is goed voor de vette huidjes.
* Glycolic zuur : Dit is een peelend bestanddeel, dat normaal gezien voorkomt in suikerriet en zorgt ervoor dat de dode huidcellen minder gaan ophopen.

Mario Badescu
Glycolic Acid Toner
Normale Prijs: € 19,00
Normale Inhoud: 236 ml




De laatste lotion die ik gekregen heb is de Special Cucumber Lotion deze houd de vette en combinatie huidjes schoon en ontsmet. Normaal ziet de inhoud van het flesje geel, maar ik had hem al opgebruikt en ik vond het wel handig voor als reisformaatje van mijn gezichtsreiniger te gebruiken. Door het komkommer extract zullen de poriën minimalizeren en de huidszuurgraad zal versterken. Dit is een perfecte lotion voor mensen met acne of vette huid. Zelf vind ik deze ook goed voor een droge huid alleen is je huid na het gebruik wat droog dit komt natuurlijk door de Isopropylalcohol, maar dit is snel weg als je er een moisturizer overheen doet.

Mario Badescu
Special Cucumber Lotion
Normale Prijs: €15,00
Normale Inhoud: 236 ml


Als laatste van de schattige flesjes hebben we dan de Acne Facial Cleanser die acne voorkomt en geneest tegelijk! Een ander pluspunt is dat het een lichte scrub en gezichtsreiniger in één is. In deze reiniger zit salicylzuur dat onze acne bestrijdt ook zit er nog aloë vera en kamille in, deze zorgen ervoro dat de ontstoken acne huid kalmeert. Als je heel zuinig bent kan je met deze miniflesjes toch zo'n 3 weken doen, nog een pluspunt :)

Mario Badescu
Acne Facial Cleanser
Normale Prijs: €15,00
Normale Inhoud: 177 ml
Deze Seaweed Night Cream zorgt ervoor dat je een huid zo zacht krijgt als een babyhuidje. Deze cream is heel geschikt voor mensen met een gecombineerde, vette of gevoelige huid. Deze nachtcrème moet je aanbrengen na het reinigen en na je toning. Ik kon deze maar 1 keer uittesten, omdat ik het gedeeld heb met mijn mama en het potje zo klein is, maar voor zover vind ik het al een must have

Mario Badescu
Seaweed Night Cream
Normale Prijs: €20,00
Normale Inhoud: 29 ml

Van dit Super Collagen Mask ben ik niet zo zot. Het doet zijn werk wel, maar het voelt niet zo geweldig aan, het trekt namelijk nogal hard aan mijn gezicht. Sommige mensen hebben dit graag, ik eerlijk gezegd heb dit totaal niet zo graag. Het zorgt er namelijk wel voor dat mijn roodheid en acne verminderen dit komt natuurlijk door de havermout en het zeewierextract dat erin zit. Buiten de trekkerigheid doet het wel goed zijn werk.


Mario Badescu
Super Collagen Mask
Normale Prijs: €19,00
Normale Inhoud: 59 ml


Dan als laatste en toch wel een handy must have voor in je handtas: de Special Hand Cream With Vitamin E. Deze geeft mijn handen een natuurlijke glow en laat ze extreem zacht voelen. Noch nooit hebben mijn handen er zo gezond uit gezien :) En zoals je ziet is het een glitterachtige crème. Wat ik echt geweldig vind is dat hij zo snel intrekt. Ik HAAT het als handcrèmes of moisturizers niet intrekken! Deze heeft dat dus niet en dat vind ik echt een enorm pluspunt! Deze is mààr €9,00 voor een hele grote pot, een echt koopje dus!


Mario Badescu
Special Hand Cream With Vitamin E
Normale Prijs: €9,00
Normale Inhoud: 118 ml


Als jullie het nog niet wisten vind ik Mario Badescu echt een topmerk :)


Groetjes,
Charlotte x


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je al die gratis goodies erbij hebt gekregen!
    Ik kende het merk ook nog niet, maar na je review te hebben gelegen, kriebelt het toch wel om ook eens iets te gaan bestellen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar verschoot ik ook van dat we zoveel producten gratis en voor niets erbij kregen :)

      Verwijderen
  2. 1 mini potje whitening mask waar ik nix mee ben gekregen ... that's it ... pover ... heel pover

    BeantwoordenVerwijderen