Beautylust

zaterdag 14 april 2012

Shoplog Antwerpen

Hoi, vandaag zijn ik en Gilles weer eens lekker gaan shoppen in Antwerpen. Het was wel een tijdje geleden, dus we hadden wel het één en het ander op het oog. Voordat we gaan shoppen maken we altijd een heel lijstje met wat we graag zouden willen kopen of welke winkels we zeker zouden willen doen. Deze keer stond er nogal veel op het lijstje dit kwam vooral doordat we de winkels die we normaal gezien zouden voorbij wandelen eens zijn binnengegaan. 


The Lush Store


Als eerste zijn we natuurlijk onze vaste winkel binnengegaan: 'de Lush'. Eerst wou ik één van de Paascollectie products kopen, maar deze zijn al gemakkelijk rond de 8 euro. Dus ging ik wat verder rondneuzen bij de bubble bars. Uiteindelijk ben ik bij deze Yuzu and Cocoa Bubbleroon gekomen. Deze heeft een citrus-achtige geur met een lichte touch van kokos. De mevrouw die me geholpen heeft zei dat je deze in 2 kon doen, maar voor €5,95 vind ik dit toch te weinig. Zelf ging ze hiermee akkoord en ze raadde me dan stiekem ook aan om ze in 4 te doen :) Deze bubble bar is van Japanse afkomst en doet me denken aan een mandarijntje.

Lush - Yuzu and Cocoa Bubbleroon
Prijs: 5,95 euro
Gewicht: 100 gram

Sabon


Onze volgende stop was bij de Sabon. Dit is een winkeltje dat we eigenlijk altijd voorbij wandelen. Wij hebben 2 Sabon winkels in België. Eéntje in Antwerpen en ook ééntje in het Wijnegem Shopping Center. De winkels van Sabon zijn vrij sober en klassiek, maar stralen wel iets chics uit. De Sabon medewerkers zijn wel heel behulpzaam en vriendelijk. Een dagje voor dat we naar Antwerpen gingen, ging ik (Gilles) naar het Wijnegem Shopping Center. De verkoopster was heel vriendelijk en gaf me een hele rondleiding en gaf m'n handen ook een wasbeurt, scrubde ze en smeerde ze in met bodylotion. Ik mocht uit verschillende producten kiezen wat ze ging gebruiken. MAAR zou ze dit allemaal hebben gedaan uit spontaniteit of gewoon om uiteindelijk me zover te krijgen dat ik iets kocht? Ik weet het niet. In ieder geval voelden en roken men handen enorm lekker!
In de winkel is het meestal altijd rustig, omdat deze winkel niet zo opvalt en de producten ook een beetje duur zijn. 
Ik dacht dat de winkel van Amerika afkomstig kwam, maar dat is dus niet. De winkel is afkomstig uit Israël, dat vertelde de mevrouw in de winkel me.


Sabon Store te Antwerpen

Maar dus, om een lang verhaal kort te maken... Ik kocht de kleinste pot scrub, omdat ik deze wel lekker vond. Ik koos de Pachouli Lavendel Vanille scrub van 80 ml. Deze kostte me 11,95 euro, wel veel maar ik kon het niet laten... :D En deze werd echt prachtig ingepakt!   
Ook vroeg ik een proefstaaltje (like always). Ze vertelde me dat ze dat normaal gezien niet doen, maar voor mij wou ze dat wel speciaal doen. Ze had dus geen potje om de crème erin te doen, dus deed ze dat in een plastiekje. Je had het moeten zien, het zag er echt cute uit! :D Ze vertelde me ook dat al hun zoutscrubs parabeen- en SLS-vrij zijn. 




Sabon 

    Body Scrub Pachouli Lavendel Vanille 
       Prijs: €11,95
        Inhoud: 80 ml

Hier zie je eigenlijk hoe natuurlijk het eruit ziet. Aan de rechterzijde zie je de Castor Seed Oil, terwijl je aan de linkerzijde letterlijk het zout ziet zitten.









Toen Gilles me vertelde over Sabon's gastvriendelijkheid en zalige producten had ik gewoon zin om naar hun shop te gaan. Dit is dan ook natuurlijk gebeurd de volgende dag :) En toen ik mijn eerste stapjes zette in deze lekker geurende winkel was ik meteen verkocht! De winkel zag er zo prachtig uit. Eerst word je vriendelijk verwelkomt door de werknemers en vervolgens als je verder wandelt zie je in het midden een ronde waar je je handen kan laten wassen & scrubben. Bij deze wastafeltjes staan dan ook talloze scrubs, body lotions, butter creams, enz... Deze kan je natuurlijk volop besnuffelen en testen. Uiteindelijk na het opsnuiven van al die lekkere geurtjes en een lang twijfel moment ben ik uitgekomen bij de Lavender Apple Butter Cream. Deze is verkrijgbaar voor €18,95. Deze heeft een frisse lente-geur die me echt aansprak. Ook vind ik de verpakking heel sober en traditioneel, maar ooh zo chique. Terwijl ik aan de kassa stond te wachten vroeg de werknemer of ik een spaarkaart wou hebben van Sabon. Ik kon dit natuurlijk niet weigeren en zei meteen 'Ja', de werknemer was zo vriendelijk dat hij me zelfs nog een extra stempel gaf omdat ik hier nieuw was. Ik voelde me dan ook meteen geflatteerd toen hij speciaal van achter de kassa kwam om mijn zakje af te geven. Net zoals in de Swarovski winkel, waar ze helemaal om lopen i.p.v. je zakje gewoon over de toonbank te geven.





Sabon 
Butter Cream Lavender Apple
Prijs: €18,95
Inhoud: 200 ml







Deze verpakking vind ik echt een pluspunt. Chic, maar toch simpel.








Je kan ook al zien dat ik deze al veel gebruikt heb voor 1dagje te hebben.







Kiehl's

De hele dag had ik al gepland om naar de Kiehl's te gaan, tijdens de lange weg naar deze store stond ik echt te springen van enthousiasme! Het was namelijk mijn allereerste keer dat ik hier iets kocht, samples heb ik natuurlijk al wel gevraagd maar kopen vond ik eerst wat duur. De mevrouw in de winkel was heel vriendelijk en behulpzaam, ze gaf me zelfs nog wat extra samples en uitleg. Nu ben ik echt excited voor mijn volgende bezoek. Wat heb ik nou gekocht? Ik zal 'to the point' komen hé? 

                              

Kiehl's 
Ultra Facial Moisturizer SPF 15
Prijs: €19,00
Inhoud: 75 ml


Kiehl's
Superbly Smoothing Argan Shampoo
Prijs: € 9,50
Inhoud: 75 ml





Ik heb de 'Ultra Facial Moisturizer SPF 15', deze is goed voor een droge tot normale huid en veroorzaakt geen puistjes. Wanneer ik deze opdeed van de morgen voelde deze zeer prettig aan, hij liet zeker geen plakkerig en vettig residu achter wat ik zeker een pluspunt vind, want dagcrémes zijn bij mij meestal te vettig en dan blijft er zo'n vettig laagje achter oftewel is hij veel te droog en dan krijg ik droge plekjes die wel wat jeuken. Deze is wederom gewoon perfect! Hij geeft mijn huid een natuurlijke glans, zonnebescherming en een zacht gevoel. En dat allemaal maar voor €19,00. 

Maar ik kwam er niet alleen af met een moisturizer. Ik wou natuurlijk ook een Shampoo, want ik ben heel druk bezig om een gezonde glans te creëren. Ik heb mijn haar nog maar 2 keer in heel mijn leven gestijld, dus ik heb wel vrij healthy hair, alleen wordt mijn haar nogal snel droog. Dus hier heb ik natuurlijk over geïnformeerd bij deze vriendelijke dame :) Ze raadde me dan ook meteen de 'Superbly Smoothing Argan Shampoo', €17,00 voor een shampoo vond ik wel wat duur, dus kocht in de travel size. Ik koos voor de goedkoopste, zo kon ik het ineens testen. Deze was een stukje goedkoper, namelijk €9,50 voor 75 ml. 


Instant SPA

Deze winkel was voor mij eerst onbekend. We liepen er straal voorbij totdat ik een O.P.I bordje buiten zag staan. Ik was meteen exited en liep als een gek naar binnen. Meteen begon ik alle kleurtjes te vergelijken en al snel had ik meer handen nodig (: Handy dat Gilles naast me stond. Na een hele lange tijd kwam ik tot mijn besluit om wat zomer colors te kiezen. Oranje en geel? Perfect! Deze kosten me wel stukken van mensen, €13,95 per stuk.



O.P.I 
In My Pack Pocket
Prijs: €13,95
Inhoud: 15 ml




 O.P.I

The "It" Color
Prijs: €13,95
Inhoud: 15 ml

Kruidvat


Als allerlaatste zijn we naar de Kruidvat gegaan. Wel naar degene die gelegen is in het Grand Bazar Shopping Center, deze is namelijk wat rustiger en ordelijker. 


Ik (Gilles) kocht een scrubcrème van de Tea Tree-lijn van Kruidvat eigen merk. Ik nam hem mee voor 2,49 euro, een zacht prijsje. Ik heb het rozenwater van Kruidvat eigen merk ook eens gekocht en deze is zeer fijn in gebruik. Dus ik veronderstel dat deze scrub ook zijn werk goed gaat doen :)

Kruidvat - Scrubcrème Teatree
Prijs: €2,49
Inhoud: 100 ml

Toen Gilles in de rekken aan het snuffelen was, ben ik zelf ook eventjes gaan kijken bij de kruidvat eigen merk producten. Ik wist namelijk al 1 ding zeker: ik MOEST de thea tree olie hebben! Deze is namelijk ongeveer €2,00 een echt koopje dus. 




Kruidvat 
Tea Tree BehandelingsOlie
Prijs: rond de €2,00
Inhoud: 10 ml









Ook kocht ik een Littekencréme van het kruidvat eigen merk, want ik heb toch een paar lichte littekentjes. Deze kan je kopen voor iets rond de €2,30. Niet zo duur eigenlijk.


Kruidvat
Littekencréme
Prijs: €2,30? Ben niet zeker
Inhoud: 25 ml




Groetjes 
Gilles & Charlotte :)

2 opmerkingen:

  1. Leuke spulletjes! :)
    Ik vind zelf ook dat OPI lakjes redelijk duur zijn, maar ik moet er stiekem toch altijd eentje kopen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen