Beautylust

donderdag 16 augustus 2012

Brugge

Hey, 

afgelopen maandag stond ik op en kwam ik op het geweldige, spontane idee om te gaan winkelen. Daar bedoel ik niet gewoon Antwerpen mee, maar een andere winkelstad. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Antwerpen, ik ben dol op Antwerpen. Voor mij is Antwerpen echt de béste winkelstad van België. Wij mogen ons echt wel gelukkig prijzen met de vele verschillende uiteenlopende filialen die zich op en rond de Meir zich gevestigd hebben.
Maar als je vaak winkelt als mij dan wordt het op den duur echt wel afgezaagd en heb je alles zowat gezien. 

Goed, tijd om een stad te zoeken. Maasmechelen Village was niet rechtstreeks met de trein, dan moest je eerst naar Hasselt gaan en daar dan een bus nemen naar daar. Brussel in niet zo veilig als je alleen gaat. Gent had ik al gedaan en daar vond ik maar niets aan. (maar blijkbaar hadden we vorige keer gewoon de verkeerde winkelstraten binnengegaan, maar goed). Ik wist het, ik wou naar Brugge gaan. Waarom weet ik eigenlijk niet. Dat was eigenlijk de dichtstbijzijnde winkelstad *kuch kuch*. Toch van Vlaanderen. 

Goed, ik ging dus naar Brugge en ik vertrok thuis rond 12 uur, mijn ouders vonden het heel dom dat ik pas in de middag vertrok. Want ik had mijn trein pas om 13.18u en de reis duurde ongeveer een uur en half. Ik kwam dus aan in Brugge rond 15 uur en had dus ruim 3 uurtjes om te winkelen, ik wist niet hoe groot Brugge zou zijn en wat ik er van moest verwachten. Ik wist dus niet of 3 uur genoeg zou zijn.

Maar op de heenreis naar Brugge vroeg ik aan een vriendin die aan de zee woont wat de bekende winkelstraten daar zijn etc. Uiteindelijk wou ze me wel vergezellen in Brugge enzovoort, dus ze ging mee naar Brugge.

Ik heb ruimschoots genoeg tijd gehad uiteindelijk, want om 18.10u stapte ik al terug op de trein richting thuis. 

Ik vind Brugge wel een gezellig stadje, er lopen veel paardenkoetsen rond en het is er niet super druk dan bv. Antwerpen. Het is allemaal heel pittoresk. Als je even de super drukke steden wilt ontwijken, dan moet je zeker eens afzakken naar Brugge. Dat is ook eens leuk voor een dagje. 

Je hebt er wel een aantal goede winkeltjes, maar er is natuurlijk niet zo'n énorme keuze dan in Antwerpen. (haha, wat hou ik toch van Antwerpen :D) Zo heb ik er dé perfecte schoolbroek gevonden, een marineblauwe stretch skinny en een t-shirt van Karl Lagerfeld.

Hieronder ga ik de winkelstraatjes en leuke winkeltjes geven en een aantal Sneak Peek's.

Straten:
*Steenstraat
*Zuidzandstraat
Rond deze straten zijn nog een aantal andere zijstraatjes met ook leuke winkels, maar op deze 2 straten zijn de bekende winkels.

Winkeltjes:
*Scotch & Soda
*Lee-Loo: hier heb ik een t-shirt in de solden gekocht waar Karl op staat voor 10 euro, deze winkel is een beetje te vergelijken met Fish & Chips in Antwerpen, maar dan wel 10 keer zo klein. Ook kan je de welbekende t-shirts kopen van Eleven Paris. Je kent ze wel, die t-shirts waar bekende artiesten zoals Karl Lagerfeld, Rihanna en Kate Moss een snorretje maken met hun vinger. Als je eens in Brugge bent moet je hier eens binnenwandelen, echt een aanrader. Deze winkel ligt meer afgelegen en de meeste mensen kennen het dan ook niet, dat wist mijn vriendin te vertellen. Dit schattig winkeltje is gevestigd in de Sint-Jacobsstraat 19. 
*American Outfitters
*Brooklyn
*H&M
*Tommy Hilfiger
*Pepe Jeans
*The Body Shop
*Rituals
*L'Occitane
*Soap Story
*Rex: verkoopt veel merkkledij, zoals bv. Superdry
*River Woods
*Scapa Sports
*WE
*Zara
*Björn Borg
*INNO

Na de eerste winkelstraat te hebben gezien gingen we eten in 't Smoske St. Amandje. Ik bestelde er een smos kaas hesp en ik kreeg een iets andere variant dan 'het smoske' die ik in het Antwerpse verorber. Er zat namelijk paprika in mijn smos. Paprika? JA, PAPRIKA. Je hoort me goed :D Was wel lekker :)

Mhhhh...

Nadat we bijna klaar waren met winkelen kwamen we voorbij de beste crèmerie van Brugge genaamd Gelateria Da Vinci. Ik had niet echt zoveel zin in een ijsje, maar mijn vriendin drong heel de tijd aan en ik kreeg het gratis van haar. (lief, hihi :D) En man, wat was dat lekker, het was een beetje een soort van sorbet-ijsje, heerlijk :D

Yummy !

Enkele foto's:
Ticketje :)
Eigenlijk is treinreizen echt leuk, maar wel vrij duur :s

Bijna een uur en half reizen. Lijkt lang, is het absoluut niet :D
Zo had ik eindelijk nog eens tijd om in het Huidboek te lezen :)

Het Belfort, stiekem vind ik de Kathedraal van Antwerpen mooier :)

Dit is één van de t-shirts die je kan vinden in Lee-Loo.
Leuke print, alleen een lelijke kleur :s 
EN té duur vond ik, VIJVENTWINTIG EURO'S :o

Mooi gebouw van Scotch & Soda.
Er hangt altijd zo'n heerlijke geur, zoals bij Hollister of Abercrombie :)
Vanaf nu (denk ik) verkopen ze er ook een eau de toilette van, lekker :D

The Soap Story, een badwinkeltje.
Eens wat anders dan Lush etc., maar niet geweldig ;)

AAAH, eindelijk thuis. 
Voor maar 3 uurtjes te hebben geshopt was ik toch wel behoorlijk moe...
Ik vind Antwerpen-Centraal echt een geweldig mooi gebouw :D
We mogen hier echt wel trots op zijn, naar het schijnt één van de mooiste stations van Europa :)

Zo, dit was mijn blogje over Brugge, hopelijk vonden jullie het een beetje leuk. Laat maar een reactie achter bij de comments :)

Groetjes, 
Gilles :) x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten