Beautylust

donderdag 23 augustus 2012

Dierproefvrije producten app

Hoi mensen, 

Even een klein blogje over een applicatie voor je iPhone die je gratis kan downloaden. Maar even tussen haakjes, vinden jullie ook niet dat ik ineens zoveel blog? Raar hé? Vind ik ook :D Volgens mij komt het gewoon omdat ik het niet als een 'verplichting' zie. Ik bedoel daar natuurlijk niet mee dat ik bloggen saai vind, in tegendeel zelfs, I LOVE BLOGGIN'! Maar ik probeer elke dag te bloggen, en als dat dan niet lukt stel ik me altijd teleur. Want geloof mij, iedereen denkt dat bloggen makkelijk is. Dat is het helemaal niet, er kruipt enorm veel tijd in en soms heb ik daar simpelweg gewoon geen tijd voor (of gewoon soms geen zin). Ik wil gewoon bloggen wanneer ik er zin in heb, want na een tijdje krijg je echt stress, omdat ik anders toch maar ga bloggen over random dingen die jullie waarschijnlijk helemaal niet boeien. 

Maar goed! Genoeg met gebabbel. 

Ik wil jullie eventjes kennis laten maken met een app, deze noemt: Time2Makeup en is volledig gratis! Met deze applicatie kan je zien of een product getest is op dieren.
Wat moet je doen? Simpel. Je opent de applicatie, je scant de barcode van een cosmetica product en de app laat zien of dit cosmetica-merk test op dieren of niet. 




Als voorbeeldje heb ik een proefstaaltje van Kiehl's gescant. Deze staat niet in de gids voor proefdiervrije cosmetica. Jammer! Zij vallen namelijk onder de L'Oreal Group, en ze testen dus op dieren :(
Maar GELUKKIG komt er binnenkort verandering in die zaak. PETA gaat ervoor zorgen dat in 2013 er geen dierentesten meer mogen plaatsvinden in Europa. Dat vind ik SUPER goed nieuws. Want er zijn tal van andere methodes om cosmetica te testen. 



Ook had in een bodybutter gescant van The Body Shop en zij testen niet op dieren, gelukkig ! :D

Zo dit was mijn blogje. Kort, maar krachtig. Ik wou dit even met jullie delen.

Groetjes, 
Gilles :) x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten