Beautylust

vrijdag 10 augustus 2012

Vaseline = wondermiddel?!

Hoi, 

Vaseline, iedereen kent het wel en iedereen heeft het wel in zijn badkamer staan. Het is een transparante, dikke vloeistof die je voor enorm veel doeleinden kan gebruiken. Denk maar aan lippenbalsem, droge plekjes, brandwonden, ... Noem maar op. 

Vaseline zorgt ervoor dat de barrière tussen de huid en de wereld (lucht) wordt afgeschermd. Hierdoor kunnen we het mogelijk maken dat je huid even niet moet vechten om die vrije radicalen (vuiltjes in de lucht) tegen te houden, zodat je huid extra zijn best kan doen aan bv. haar vochtbalans. 

Ik had op het internet gelezen dat een nachtje Vaseline op je huid wonderen zou verrichten. Ik en Charlotte stelden het op de proef...

Gilles:

Dit is de hoeveelheid Vaseline die ik op mijn hele gezicht het uitgesmeerd. Een dikke, royale laag dus. 

Ik had uit voorzorgen mijn hoofdkussen ingewikkeld met plastic folie, zodat dat niet vies zou worden. Ook omdat al die Vaseline dan niet van mijn gezicht zou gaan en die werking zou stoppen.

Op de eerste foto zie je mijn ingesmeerde gezicht met Vaseline. Op de tweede foto zie je mijn  huid na een nachtje slapen met Vaseline op mijn gezicht.

Het leek wel alsof na dat nachtje de roodheid op mijn huid een stukje was geminderd en mijn huid een stuk egaler toonde. Ook was mijn huidje lekker zacht en gehydrateerd. Meer heb ik er eigenlijk niet meer over te zeggen, het werkt gewoon super goed. Kort, maar krachtig.

Charlotte:

Dan over naar mijn mening over dit hydrateren goedje. Ik had echt een ton op mijn gezicht gesmeerd en dat vond ik wel wat lastig met het slapen, want ik had niet zoals Gilles mijn kussen met folie ingewikkeld. Ik had gewoon een handoek over mijn kussen gelegd. Het nadeel hiervan is dat als je iemand bent die op je buik slaapt dat als je je dan omdraaid de handoek dan meteen aan je gezicht plakt en eigenlijk een deel van de Vaseline meeneemt. De volgende dag toen ik opstond merkte ik meteen dat mijn huid geen droge plekjes meer had wat ik normaal wel heb als ik opsta. Dan schreeuwt mijn huid gewoon naar mijn moisturizer! Het is al wel veel geminderd met de producten van de uncover skincare, maar dat is een heel ander verhaal. Vaseline op je huid doen is wel goed voor maar 1 dagje per week, want je huid kan inderdaad overgehydrateerd worden en dat willen we nou ook weer niet.

Besluit:

We zijn dus heel tevreden, over deze treatment. Maar we denken wel dat je dit maar 1 keer per week kan doen. We zouden dit dan wel doen op de dag dat je net wat extra meer  hydratatie nodig hebt, of een dagje vóór dat je een feestje hebt of dergelijke :) 

Groetjes,
Gilles & Charlotte

2 opmerkingen:

  1. Jammer alleen dat vaseline alles doet BEHALVE hydrateren.. dit blijft gewoon op je huid liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar hydrateren wilt niet altijd zeggen dat je huid de crème/balsem gaat opnemen. Het zorgt er ook soms gewoon voor dat je huid weer even de tijd krijgt om de vochtbalans weer op peil te houden :)

    BeantwoordenVerwijderen